Architektura 21szego wieku : Stan Kalifornia (na końcu) wymusza na niedrogie prawo mieszkaniowe, uchylając miejski NIMBYism

Kimson Doan Artykuł ten został pierwotnie opublikowany przez The Architect s Newspaper jako Fala przystępnych cenowo i rynkowych mieszkań może wkrótce wypłynąć na ląd w Kalifornii. W ostatnich miesiącach ustawodawcy w Kalifornii rozpoczęli skoordynowany wysiłek na rzecz wykorzystania prawa stanowego w odniesieniu do stanu trwający kryzys mieszkaniowy.
Działania te następują pogarszając regionalną nierówność, która doprowadziła do obniżenia cen mieszkań poza zasięgiem wielu populacji.
W obliczu rosnącej presji ze strony rosnącej grupy aktywistów działaczy YIMBY i coraz bardziej ponurych skutków gospodarczych i społecznych, w tym gwałtownego wzrostu liczby obciążonych czynszami gospodarstw domowych oraz liczby osób i rodzin doświadczających bezdomności, ustawodawcy stanowi zaczęli Podejmij działania, w których dotychczasowi przywódcy miejscy przestali działać.
W zeszłym roku ustawodawca stanu Kalifornia zatwierdził pakiet rachunków skupionych na mieszkaniach, co stanowiło pierwszą kluczową wygraną dla prowadzonych przez państwo reform w zakresie reformy mieszkaniowej.
Ustawodawca uchwalił w sumie siedem projektów ustaw mających na celu usprawnienie udzielania zezwoleń, egzekwowanie regionalnych punktów odniesienia dla budownictwa mieszkaniowego, a także zapobieganie gminom przed zagospodarowaniem działek lub odrzucanie projektów na zasadzie praworządności.
Kilka ustaw miało również na celu stymulowanie nowych wydatków mieszkaniowych na przystępne jednostki, w tym środek, który pozwoli na obligacje o wartości 3 miliardów dolarów o niskim dochodzie mieszkaniowym, aby przejść do głosowania w wyborach w listopadzie 2018 r.
Oraz środek, który wprowadza umiarkowaną opłatę transakcje na rynku nieruchomości w tym kraju, aby rocznie zarobić 250 milionów dolarów na budownictwo mieszkaniowe o niskim dochodzie.
Te dwa połączone środki mogłyby zapewnić ponad 8 miliardów dolarów nowych funduszy dostępnych na przystępną produkcję mieszkaniową w ciągu następnej dekady.
Te projekty ustawy przyjęły pod koniec 2016 roku uproszczone rozporządzenie w sprawie akcesoriów mieszkaniowych (ADU), które legalizuje domy przydomowe w całym stanie, a jednocześnie zapewnia minimalne standardy stref dla ADU, które właściciele domów i deweloperzy mogą stosować, gdy nie istnieją lokalne reguły.
Ta zmiana doprowadziła do gwałtownego wzrostu liczby aplikacji ADU w dużych i małych miastach w Kalifornii, ponieważ właściciele domów przenoszą się, aby budować nowe ADU, a także legalizują istniejące, bootlegowane jednostki.
W ciosie dla aktywistów NIMBY, ruch ten zasadniczo podwoił gęstość zaludnienia z jednej rodziny, stawiając partie na noc, z dodatkową korzyścią, którą ADU rozwinęły w pewnych obszarach – historycznych dzielnicach,.
-mile z tranzytu.
bez dodatkowego parkingu.
Niedawny raport z Uniwersytetu Kalifornijskiego, Terner Center for Housing Innovation z Berkeley stwierdził, że: ADU są gotowi odegrać istotną rolę w łagodzeniu kryzysu mieszkaniowego w Kalifornii, a przywódcy państwowi, regionalni i lokalni powinni nadal badać sposoby, w jakie Bariery tego rodzaju rozwoju można usunąć.
Raport przytoczył eksplozję pozwoleń na budowę dla ADU po ich legalizacji, z 1980 jednostek oczekujących w Los Angeles na 2017 rok w porównaniu z zaledwie 90 rokiem wcześniej.
Obecnie trwają wysiłki mające na celu usprawnienie rozwoju ADU na poziomie państwowym.
W tym roku podjęte zostały działania mające na celu poprawę sytuacji na rynku nieruchomości w Kalifornii poprzez wprowadzenie SB 827, nowego, transformacyjnego prawa, które między innymi , nadpisuj kod planowania lokalnego, aby podnieść limity wysokości i zwiększyć gęstość przy jednoczesnym zniesieniu wymagań dotyczących parkowania dla partii zlokalizowanych w pobliżu transportu zbiorowego.
Projekt ustawy jest autorstwa senatora stanowego Scott Wienera – jednego z autorów kilku rachunków mieszkaniowych w 2017 r.
– i ma poparcie wielu coraz bardziej wpływowych aktywistów pro-mieszkaniowych w stanie.
Co konkretnie dotyczy nieruchomości znajdujących się wewnątrz.
milę od korytarza tranzytowego lub jedną przecznicę od głównego przystanku tranzytowego, ustawa uniemożliwiłaby przekroczenie wysokości poniżej 85 stóp, z wyjątkiem sytuacji, gdy określona paczka przodem do ulicy o szerokości 45 stóp lub mniejszej, w którym to przypadku limit minimalnej wysokości spadłby do 55 stóp.
Rachunek zakazywałby także przekroczenia wysokości poniżej 55 stóp dla wszystkich obszarów.
mile od tras tranzytowych.
Ustawa, gdyby została przyjęta przez prawodawcę i podpisana przez gubernatora, zabrania również narzucania minimalnych wymogów parkowania dla paczek w promieniu.
-mile przystanku tranzytowego lub w promieniu.
-mile od korytarza tranzytowego.
Jeden z Zaletą ustawy jest to, że przepisy te stanowią połączenie wysokowydajnych linii autobusowych z lekką i ciężką infrastrukturą kolejową, co sprawia, że ich potencjalne skutki w całym państwie są dość rozległe, ponieważ wiele z jej dużych miast ma rozległe sieci autobusowe.
Rachunek klienta jest szeroko postrzegany jako potencjalnie wstrząsający ziemią akt prawny, który mógłby podważyć dziesięciolecia.
warte ciągłego zacieśniania lokalnej kontroli – często kosztem gęstości i nowej konstrukcji.
Zniesienie minimalnych miejsc parkingowych w szczególności oznaczałoby zmianę mórz w kochającej samochód Kalifornii, gdzie parkowanie zajmuje dużo miejsca i znacznie zwiększa koszty budowy nowych mieszkań.
Klub Policy, zbiorowy zawód świadomego cyfrowo
[więcej w: słupki odgradzające, hurtownia tapicerska, namiot magazynowy ]

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska namiot magazynowy słupki odgradzające