Architektura: Jak świętować nową architekturę: kształtowanie tożsamości dzięki spektakularnym ceremoniom otwarcia

Vives réflexions, muzealne refleksje.
multimedialny i pirotechniczny pokaz na wielkie otwarcie Louvre Abu Dhabi, Abu Dhabi 2017.
Kierownictwo artystyczne: Christophe Berthonneau, Groupe F.
Image.
N.
Chavance, Groupe F Po zakończeniu budowy klient staje przed ważnym pytaniem: jak obchodzą nową architekturę.
Ta chwila stanowi doskonałą okazję do poinformowania społeczeństwa o istnieniu i misji budynku.
W związku z tym projekty ceremonii otwarcia są często pełne symboli symbolicznych, aby zbudować nową tożsamość.
Fajerwerki i pokazy świetlne są szczególnie powszechną częścią potężnego repertuaru służącego do powiększania aury architektury.
Ta świetlna opowiastka może podkreślić wyjątkowość i wyższość klienta zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym.
Rozmawiałem z dwoma wiodącymi projektantami, aby dowiedzieć się, jak ceremonie otwarcia zmieniły się w ostatnich latach: Christophe Berthonneau, dyrektor kreatywny w Groupe F, który przedstawił Louvre Abu Dhabi, i Fred Thompson, dyrektor kreatywny w Laservision Mega Media, który pracował nad otwarcie Marina Bay Sands w Singapurze.
+ 32 Element opowiadań inauguracyjnych stanowi ważny rytuał informujący opinię publiczną o motywacji i funkcjach nowego budynku.
Podczas gdy raporty o konkursie projektowym pozostają głównie w społeczności architektów, otwarcie często oznacza pierwszy widoczny krok w stronę publiczności.
Dzięki nocnym fajerwerkom nawet małe konstrukcje mogą skorzystać z dużego pokazu, a rozmiar, wyrazisty design i zastosowanie najnowszej technologii mogą zademonstrować dumę klienta z ich osiągnięć i wizji.
Dzięki mapowaniu wideo twórcy kreacji dodali bardziej naturalistyczną formę opowiadania historii, łączącą przeszłość, teraźniejszość i przyszłość architektury.
Dlatego pokazy świetlne podczas ceremonii otwarcia zmieniły się w rytuał budowania nowej tożsamości – z kulturalnym naciskiem na muzea lub z narodową strategią polityczną dla budynków publicznych.
Uroczyste otwarcie Marina Bay Sands, Singapur, 2011.
Projekt: Laservision Mega Media.
Obraz.
Laservision Mega Media Trylogia zaklęć, wspomnień i rewelacji Pod pewnymi względami budowanie otworów jest jak świecka wersja rytuałów narodzin w religii.
Właściciele świątecznie wprowadzają nowy dodatek do społeczności i starają się zmaksymalizować ogląd dzięki fotogenicznym projektom na niezapomniane wrażenia.
Ale w przeciwieństwie do dzieci, które wprowadzają własną energię do ceremonii, architektura pozostaje statyczna.
Fajerwerki i mapowanie wideo przejęły rolę animacji budynku.
Dla Berthonneau skuteczne tworzenie unikalnych doświadczeń wymaga trzech elementów:.
Klienci żądają właściwej równowagi między transmisją na żywo, transmisją i zdjęciami.
Konieczne jest oznaczanie czasu, nadawanie informacji i tworzenie pamięci.
Warunkiem wstępnym każdego wydarzenia tego typu jest praca nad tymi trzema osiami w tym samym czasie: Zachwyt publiczności, niezapomniany ruch i objawienie obiektu w jego otoczeniu.
Jeśli obraz się powiedzie, to szok estetyczny przejmie wszystko inne.
Strategie poza rozmiarem Coraz bardziej spektakularne pokazy otwierające stały się wyzwaniem dla projektantów, aby znaleźć alternatywy dla ilościowych aspiracji, aby wejść do Księgi Rekordów Guinnessa, które klienci są kuszeni, by robić szerokie relacje w mediach.
Dla Berthonneau jedną z strategii jest zbadanie odpowiedniego kontekstu i znalezienie właściwej równowagi między zaklęciem a trafnością.
Dla Thompsona rozwój nowych technologii, niestandardowe specyfikacje i ulepszona konstrukcja są niezbędne, aby zapewnić na przykład większe palety kolorów i rozwiązania w mniejszych rozmiarach.
Lasery, projekcje na ekranie wodnym i projekcja map wideo dla IMAGINE w Dubai Festival City, Dubaj / ZEA, 2017.
Projekt: Laservision Mega Media.
Obraz.
Laservision Mega Media Kiedy oczekiwana przez klientów i publiczność innowacyjna technologia wizualizacji, potężne narzędzia oświetleniowe i zachowania komunikacyjne odegrały kluczową rolę w zmianach współczesnych pokazów oświetlenia zewnętrznego w ciągu ostatnich 20 lat.
Zepsute przez imponujące relacje z międzynarodowych wydarzeń, publiczność i klienci domagali się bardziej spektakularnej i wyrafinowanej rozrywki.
Prowadziło to nieświadomie do nowej pozycji dla obrazów, stwierdza Berthonneau:.
Środowisko 3D, zdjęcia z dronów i bezpośredniość sieci społecznych pozwalają nam przyjąć bardziej abstrakcyjne i poetyckie strategie, ponieważ obraz ma pierwszeństwo przed narracją.
Narzędzia programistyczne również pobudziły wyobraźnię, wyjaśnia francuski projektant: Dostępne są teraz również bardzo potężne, bardzo elastyczne i niedrogie narzędzia do projektowania multimedialnego, które są niewiarygodnie sprzyjające twórczości artystycznej. Opcja podglądu pokazu z wyprzedzeniem jest ważną korzyścią dla Visu
[przypisy: służebność przejazdu, budowa tarasu drewnianego na bloczkach betonowych, ściany działowe ]

Powiązane tematy z artykułem: budowa tarasu drewnianego na bloczkach betonowych ściany działowe służebność przejazdu